آشنايی راهنمايان قشم با مفاهيم علوم زمين و پديده های زمين شناختی قشم

مدیر ژئوپارک قشم از برگزاری كارگاه يك روزه آموزشی مفاهیم علوم زمین و پدیده های زمین شناختی برای 60 تن از فراگیران حوزه راهنمایی سفر در این جزیره خبر داد.


به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، حمید رضا محسن پور با اعلام اینکه راهنمايان سفر يكی از اركان اصلی توسعه و پويايی صنعت گردشگری محسوب می شوند، افزود: آشنایی راهنمایان گردشگری با مفاهیم مربوط به علوم زمین و پدیده های زمین شناختی در این جزیره موجب ارتقا و بهبود فرايند تفسير در ژئوسايت ها در قشم خواهد شد.
وی گفت: راهنمایان سفر نقش ارزشمندی در توسعه صنعت جهانگردی دارند و ارتقای سطح دانش آنان از محیط پیرامونی، به منافع و مزایای این صنعت در جزیره قشم کمک می کند.
به گفته مدیر ژئوپارک قشم، در برنامه ژئوپارک ها نگاه ويژه ای به فراگیران و راهنمایان سفر به عنوان يك بازوی موثر و توانمند شده است.
او، بازگشت ژئوپارک قشم به جامعه جهانی و نقش موثر اكوتوريسم و ژئوتوريسم در توسعه جوامع محلی را از اهداف اصلی ژئوپارک در راستای حفظ و نگهداشت ذخيره های ارزشمند طبيعی و فرهنگی منطقه دانست و گفت: براساس این موفقیت جهانی، سیاست رسیدگی به موضوع سرمايه های انسانی و توانمند سازی آنان در دستور کار مدیریت ژئوپارک قرار گرفته است.
محسن پور ادامه داد: 60 تن از فراگیران دو دوره آموزشی راهنمای محلی از 17 تیر ماه تا 17 مرداد در سالن کنفرانس هتل بهشت قشم که به همت انجمن راهنمایان قشم و همکاری موسسه آموزشی مشق آفرینش با نظارت اداره كل گردشگری قشم برگزار شده است، حضور دارند.
وی با اعلام اینکه مباحث این دوره آموزشی توسط يكی از صاحبنظران بين المللی در حوزه ژئوپارک ها ارائه و مورد استقبال فراگيران دوره قرار گرفته است، افزود: جهت ارتقا دانش تخصصی راهنمايان در زمينه برنامه های ژئوپارک و مفاهيم علوم زمين و ترويج أن در سطح ملی و بین المللی دوره های مختلف آموزش تكميلی در دستور کار این مدیریت قرار دارد.
جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومترمربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره خلیح فارس با داشتن ظرفیت های فراوان گردشگری به ویژه ژئوسایت های کم نظیر ژئوپارک جهانی در این جزیره شامل طولانی ترین غار نمکی جهان، دره ستاره ها، دره تندیس ها، بام قشم، تنگه چاهکوه، جزایر ناز و ... در جنوب ایران واقع شده است.
 

ژئوپارک قشم - کلیه حقوق محفوظ است | طراحی و اجرا رسانه هزاره