برگزاری کارگاه آموزشی به مناسبت روز جهانی زمین پاک به صورت مجازی

مدیر ژئوپارک جهانی قشم از برگزاری کارگاه آموزشی به صورت مجازی، توسط این مدیریت به مناسبت روز جهانی زمین پاک با هدف افزایش آگاهی عموم مردم و علاقه مندان خبر داد.
علیرضا امری کاظمی با بیان این مطلب اظهار کرد: در این کارگاه آموزشی مطالبی از جمله تاریخچه نامگذاری روز جهانی زمین پاک، هدف از نام گذاری و بررسی موارد حفاظت از گونه های در حال انقراض مطرح شد.
وی ادامه داد: همچنین در این برنامه آموزشی نکاتی پیرامون بررسی عوامل تغییر اقلیم به عنوان مهمترین چالش آینده زمین و همچنین بررسی راهکارها و مسئولیت های فردی و اجتماعی برای حاضران عنوان گردید.
به گفته مدیر ژئوپارک جهانی قشم؛ این مدیریت هرساله به مناسبت روز جهانی زمین پاک کارگاه ها و برنامه های آموزشی مختلفی را برگزار می کند که در سال جاری به علت شرایط ایجاد شده در اثر انتشار ویروس کرونا این برنامه ها به صورت مجازی برگزار شد.
امری کاظمی در پایان خاطرنشان کرد: روز جهانی زمین پاک فرصتی است برای ترویج فرهنگ حفاظت و نگهداری از زیست بوم و زیستگاهی که در آن زندگی بشری به رشد و بالندگی خواهد رسید و توجه به نقش انسان برای داشتن و حفظ محیطی سالم دارد.
گفتنی است؛ در سال 1970 در پاسخ به بحران محیط زیست، روز 22 آوریل (مصادف با دوم اردیبهشت)، به عنوان روز زمین پاک انتخاب شد. ایران نیز در این رویداد با دیگر کشورهای جهان همراه شد و هر ساله آیین ها و برنامه های بزرگداشت هفته زمین پاک که از دوم اردیبهشت ماه با نام روز زمین پاک آغاز می شود، به مدت یک هفته در سراسر کشور برپا می شود.


ژئوپارک قشم - کلیه حقوق محفوظ است | طراحی و اجرا رسانه هزاره