روستای سرریگ میزبان ششمین رویداد قشم بوم شد

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم از ادامه رویداد قشم بوم با میزبانی روستای سرریگ خبر داد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، ابراهیم رستم گورانی با اشاره به برگزاری ششمین رویداد قشم بوم در روز جمعه 17 آذرماه 1402 گفت: روستای سرریگ یکی از روستاهای ساحلی جزیره قشم است که بیشتر مردم آن به شغل صیادی و تجارت مشغولند.

وی افزود: مطابق سایر برنامه های قشم بوم، پاکسازی ساحل به کمک کودکان با هدف ترویج دانش زیست محیطی به کودکان و انتقال فرهنگ زیست بوم و سالفه با دریانوردان به منظور حفظ تاریخ شفاهی و دانش دریانوردی پیش از ظهر روز جمعه به انجام رسید.

گورانی ادامه داد: برگزاری مسابقه نقاشی، بازی بومی-محلی لَرتی، اجرای موسیقی های محلی لیوا و عضوا، عودنوازی، جفتی نوازی و نمایش عروسکی از دیگر برنامه های این رویداد بود که عصر روز جمعه با حضور پرشور مردم جزیره به نمایش در آمد.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از برنامه های بازدید معاون فنی و عمرانی و معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان با هدف ایجاد زیرساخت های اولیه امکانات و خدمات گردشگری در این رویداد خبر داد و تاکید کرد: این بازدیدها از محوطه روستا و ظرفیت های گردشگری طبیعی این منطقه با نام تنگه چَربِه، اِلِمان بوم سوبی سی و خانه عود سرریگ و همچنین برگزاری کارگاه توانمندسازی بانوان همراه بود.

ژئوپارک قشم - کلیه حقوق محفوظ است | طراحی و اجرا رسانه هزاره