پاکسازی مسیر ۱۲ کیلومتری ژئوسایت غار نمکدان قشم

مدیر ژئوپارک‌ جهانی قشم از اقدام مشترک روز جمعه ۴۰ تن از همیاران ژئوپارک و دهیاری و شورای اسلامی روستای کانی برای پاکسازی مسیر ۱۲ کیلومتری ژئوسایت غار نمکدان در این جزیره خبر داد


پاکسازی مسیر ۱۲ کیلومتری ژئوسایت غار نمکدان قشم

مدیر ژئوپارک‌ جهانی قشم از اقدام مشترک روز جمعه ۴۰ تن از همیاران ژئوپارک و دهیاری و شورای اسلامی روستای کانی برای پاکسازی مسیر ۱۲ کیلومتری ژئوسایت غار نمکدان در این جزیره خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، علیرضا امری کاظمی اعلام کرد: ژئوسایت های ژئوپارک قشم طبیعت ارزشمندی است که از دوران های مختلف زمین شناسی و تحول اکولوژیکی در اختیار ما قرار گرفته و همه باید در حفظ این امانت و انتقال آن به نسل های آینده کوشا باشیم. 

وی گفت: غار نمکدان با شش هزار متر طول در حقیقت طولانی ترین غار نمکی جهان است که درون گنبد نمکی این غار شکل گرفته و در بخش جنوب غربی جزیره در فاصله ۱۳۰ کیلومتری شهر قشم قرار دارد.

به گفته مدیر ژئوپارک جهانی قشم، پدیده های زیبا و چشمگیری در فضای غار نمکی قشم دیده می شود و از آنجا که غار نمکدان یک ژئوسایت بسیار حساسی است که شکل گیری آن و پدیده های گوناگون درون آن دهها هزار سال طول کشیده، به همین دلیل باید با حساسیت بسیار زیاد در حفاظت آن تلاش کنیم.

او ادامه داد: بازسازی شدن هر قطعه کنده شده از اشکال زیبای نمکی که بر سقف یا دیواره های این غار ایجاد شده، به ده ها و صدها سال زمان نیاز دارد و این بدان معناست که بازدید از این پدیده کم نظیر و استثنایی نیازمند احتیاط و دقت زیاد برای حفظ زیبایی های آن  می باشد.

امری کاظمی معتقد است؛ زیبایی طبیعی غار نمکدان قشم میراثی برای آیندگان از جمله فرزندان و نوادگان بازدیدکنندگان امروزی این پدیده زیبای زمین شناختی است. 

بنا به این گزارش، پاکسازی ژئوسایت غار نمکی قشم در جنوب کشور روز جمعه در یک اقدام جمعی با مشارکت اعضاء شبکه همیاران ژئوپارک جهانی قشم، دهیاری و شورای اسلامی روستای کانی در مسیر  12 کیلومتری ژئوسایت نمکدان قشم انجام شد.

 

ژئوپارک قشم - کلیه حقوق محفوظ است | طراحی و اجرا رسانه هزاره