Attracting Rural Communities to Participate in Qeshm Island Geo-park Participatory Managing

به منظور توسعه ی پایدار جزیره ی قشم، ژئو پارک قشم جوامع روستایی را تشویق می کند تا با همکاری بخش مدیریت گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی برای مدیریت این سایت جهانی با آن همکاری کنند


ژئو پارک جهانی جزیره ی قشم با همکاری بخش گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی سازمان منطقه ی آزاد قشم طرح "توانمند سازی و جذب جوامع روستایی برای مشارکت در مدیریت مشارکت ژئو پارک جزیره ی قشم" را ( با به کار گیری هرم های تجربه ی  بدست آمده از برنامه GEF/SPG در جزیره ی قشم) را اجرا می کند.

با نظارت ژئو پارک قشم و بخش میراث فرهنگی، این طرح حمایت شده از سوی SGP در 25 آوریل 2013 در روستا های درکو، چاهو شرقی، دوربنی و باسعیدو آغاز شد که 14 ماه به طول انجامید.

اهداف این طرح به این ترتیب هستند:

1. توسعه ی صنایع دستی و توانمند سازی جامعه محلی (به ویژه زنان) و ارتقا سطح اقتصادی جوامع روستایی.

2. تولید صنایع دستی با تکیه بر دانش و هنر بومی و ایجاد محصولات سازگار با بازار با توجه به نیاز های محلی، ملی و بین المللی.

3. انتقال تجربیات صنایع دستی بر اساس توانایی های موجود در هر یک از روستا ها، از روستاها ی موفق به روستا های هدف با توجه به الویت های حفاظت از محیط زیست (ایجاد بودجه لازم و سازمان محلی در بخش غربی جزیره ).

4. ارتقا کیفیت تولید و ارائه ی صنایع دستی (با به کارگیری سایر تجربیات ژئو پارکها)

5. تولید صنایع دستی محلی مرتبط با مسئله ی ژئو پارکها و بازاریابی برای این محصولات از طریق وب سایت ژئو پارک و مشخص نمودن مراکز گردشگران در خارج از جزیره

ژئوپارک قشم - کلیه حقوق محفوظ است | طراحی و اجرا رسانه هزاره