همزمان با هفته گردشگری صورت گرفت؛ تحقق رویکرد گردشگری و حفظ میراث طبیعی غار نمکدان قشم

مدیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم از تحقق رویکرد گردشگری و حفظ میراث طبیعی با مشارکت جامعه محلی برای پاکسازی غار نمکدان در هفته گردشگری خبر داد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، ابراهیم رستم گورانی با اشاره به یکی از رویکردهای شعار امسال هفته گردشگری گفت: حفظ میراث طبیعی یکی از مهم ترین ارکان گردشگری در شاخه اکوتوریسم است.

وی ادامه داد: مشارکت جامعه محلی و حضور کودکان در برنامه های حفاظت از میراث طبیعی قشم، مهم ترین دلیل موفقیت این جزیره در حوزه اکوتوریسم و ژئوپارک است.

مدیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم از حضور دانش آموزان روستاهای غرب جزیره، علاقمندان به طبیعت و همیاران ژئوپارک جهانی قشم در برنامه پاکسازی غار نمکدان به مناسبت هفته گردشگری خبر داد و افزود: حضور ۸۰ نفر در این برنامه، بیانگر فرهنگ سازی خوب و دل نگرانی مردم جزیره برای پاسداشت میراث طبیعی و خدادادی قشم است.

گفتنی است، برنامه پاکسازی غار نمکدان با آموزش نقش و اهمیت ژئوسایت غار نمکدان و حفاظت آن و اهدای ژئوپروداکت هایی از سوی ژئوپارک جهانی قشم همراه شد.

ژئوپارک قشم - کلیه حقوق محفوظ است | طراحی و اجرا رسانه هزاره