پایان فصل دوم مطالعات زمين شناختی و ارزيابی ميدانی ژئوسايت های ژئوپارك جهانی قشم

مدیر ژئوپارک قشم از پایان یافتن دومین فصل مطالعات زمین شناختی از جنبه های مختلف همچون تکتونیک، چینه شناسی، رسوب شناسی و موارد دیگر در پهنه ژئوپارک جهانی قشم خبر داد.


به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، حمید رضا محسن پور با اعلام این مطلب گفت: این فصل از مطالعات ویژه مرداد ماه در راستای اهداف توسعه پايدار ژئوپارك جهانی قشم و ايفای نقش راهبری این جزیره در برنامه های توسعه و ترويج مفاهيم علوم زمين در كشور و منطقه، با حمايت معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم و همكاری اداره ژئوتوريسم ژئوپارك و سازمان زمين شناسی و اكتشافات معدنی كشور با بهره گيری از تجربيات و توان علمی و تحقيقاتی دو تن از زمين شناسان مطرح كشور به پایان رسيد.
به گفته وی، در اين فصل از مطالعات با بررسي داده ها و اطلاعات پيشين، مطالعه تعدادی از محوطه های پيشنهادی جديد ژئوپارك نيز در برنامه قرار گرفت که خروجی اين اطلاعات می تواند درکنار ارائه تصوير واضح تر و دقيق تر از قلمرو ژئوپارك جهانی قشم، محتوای مورد نياز علمی و ترويجی آن را به صورت عينی و مجازی برای معرفی پتانسيل های موجود و برنامه های حفاظتی و نگهداری سايت های ژئوپارك فراهم آورد.
مدیر ژئوپارک جهانی قشم بیان داشت: اين اطلاعات پس از ساده سازی و تلفيق با برنامه های گرافيكی به مدد مربيان آموزش ديده جهت آشناسازی كودكان قشمی با ويژگي ها و مواهب ارزشمند طبيعی پيرامون خود مورد استفاده مربيان آموزشی قرار خواهد گرفت.
جزیره قشم با یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت و در اختیار داشتن ظرفیت های مهم حوزه گردشگری به ویژه ژئوپارک جهانی در حنوب ایران واقع شده است.

 

 

 

ژئوپارک قشم - کلیه حقوق محفوظ است | طراحی و اجرا رسانه هزاره