تماشای بارش شهاب سنگ ها بر فراز آسمان قشم

تماشای بارش شهاب سنگ ها بر فراز آسمان قشم / سه شب زیبا با رصد شهاب سنگ ها در روستای گوری جزیره


مدیر ژئوپارک قشم از شرایط عالی تماشای شهاب سنگ ها بر فراز آسمان پاک و آبی جزیره قشم خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، حمیدرضا محسن پور با اعلام این مطلب گفت: يكي از مهمترين بارش های شهابی ساليانه به نام "برساوشي" يا "پرساوشی" است که از چند شب پيش أغاز شده و تا بامداد يكشنبه ٢٢ مرداد ماه به خوبي در آسمان جزیره قشم قابل مشاهده خواهد بود.
وی با اعلام اینکه برای رصد اين پديده زيبای نجومی به ابزار خاصي نياز نيست، افزود: با فاصله گرفتن از محيط های پر نور و خیره شدن به آسمان می توان نمای زیبایی از بارش شهاب سنگ های آسمانی را به نظاره نشست.
مدیر ژئوپارک قشم از مشاهده بیشتر رد نور شهاب سنگ "آذر گوی" یا "آتش گوی" در آسمان نسبت به دیگر بارش ها به عنوان ویژگی این نوع شهاب سنگ نام برد که پس از عبور تا مدتی می توان رد آن را مشاهده کرد.
او یادآور شد: ژئوپارک جهانی قشم با هدف آشنايی هرچه بيشتر مردم و دانش افزايی كودكان و نوجوانان قشمی با مباحث نجومی، شهاب سنگ ها، مباحث مربوط به زمين، منظومه شمسی و كيهان شناسی، به صورت مستمر سلسله كارگاه های آموزشی را در سطح جزيره برگزار می كند.
محسن پور اعلام کرد: با توجه به برنامه از پیش تعیین شده برای تماشای بارش شهابی اخیر در آسمان جزیره، رصد بارش شهابی برساوشی با همكاری فعالان محلی، دهياری ها و شوراهای اسلامی روستاهای گوری، دركو، مرادی و انجمن كيهان شناسی خليج فارس و موسسه آموزشی مشق آفرينش در محل روستای گوری شب گذشته با استقبال خوب مردم و مسئولين غرب جزيره قشم برگزار شد.
جزیره قشم با یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت در جنوب ایران با داشتن هوا پاک و آسمانی صاف یکی از نقاط مناسب رصد ستارگان در کشور محسوب می شود.

ژئوپارک قشم - کلیه حقوق محفوظ است | طراحی و اجرا رسانه هزاره