Hawksbill Turtles lay eggs in Shibderaz Village of Qeshm Island Global Geopark every year

لاک پشت های پوزه عقابی هر ساله در روستا ی شیب دراز واقع در ژئو پارک جهانی جزیره ی قشم تخم گذاری می کنند


.هر ساله از اوایل ماه مارس، لاک پشت های پوزه عقابی که به عنوان گونه ی در معرض خطر شناخته می شوند وارد بخشی از محدوده ی ژئو پارک جهانی جزیره ی قشم شده و پس از تخم گذاری به دریا باز می گردند.
این محل از ژئو پارک به عنوان بزرگترین منطقه برای این گونه از لاک پشت ها شناخته می شود و هر ساله تعدا بسیاری از گردشگران را به خود جلب می کند که مشتاقانه به این منطقه می آیند تا لاک پشت های در حال تخم گذاری و نیز خروج بچه لاک پشت ها از تخم را که از اوخر ماه می تا اواسط جولای صورت می گیرد را مشاهده کنند که در این زمان هزاران بچه لاک پشت توسط کودکان روستای شیب دراز در دریا رها می شوند.
در حالیکه زنان روستا با ساخت و ارائه ی صنایع دستی زیبا مرتبط با این طرح به انجام آن کمک می کنند، پسربچه های روستا در تمام مدت این پروژه نقش فعالی را در آن ایفا می کنند. آنها تخم های لاک پشت ها را جمع آوری نموده و در گودال های مشخصی دفن میکنند. پس از گذشت تقریبا 50 روز که بچه لاک پشت ها از تخم خارج می شوند بچه ها آنها را در دریا رها می کنند. افزون بر این، سازمان های ملی و بین المللی مانند ، سفارت استرالیا در ایران، موسسه ی آوای طبیعت پایدار و موسسه ی یاران مهر از این طرح بسیار حمایت می کنند

ژئوپارک قشم - کلیه حقوق محفوظ است | طراحی و اجرا رسانه هزاره