توانمندسازی دانش‌آموزان جزیره با مشارکت ژئوپارک جهانی یونسکو جزیره قشم

مدیر ژئوپارک جهانی قشم گفت: به مناسبت روز جهانی آموزش، کارگاه آموزشی آشنایی با مفاهیم ژئوپارک و تلفیق آن با دست سازه‌ها و تولیدات هنری دانش‌آموزان هنرستان‌های بخش مرکزی سطح جزیره برگزار شد.


مدیر ژئوپارک جهانی قشم گفت: به مناسبت روز جهانی آموزش، کارگاه آموزشی آشنایی با مفاهیم ژئوپارک و تلفیق آن با دست سازه‌ها و تولیدات هنری دانش‌آموزان هنرستان‌های بخش مرکزی سطح جزیره برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، سجاد اشگرف با بیان این مطلب، اظهار داشت: هدف از برگزاری این کارگاه، همکاری مشترک ژئوپارک جهانی یونسکو جزیره قشم با مدارس و مراکز آموزشی در زمینه معرفی مفاهیم ژئوپارک و استفاده از این مفاهیم جهت تولید محصولات خلاقانه با هدف حفاظت از پتانسیل های طبیعی و میراث ناملموس جزیره بوده است.
مدیر ژئوپارک جهانی قشم با تاکید بر اهمیت آموزش‌های هدفمند در مدارس و هنرستان‌های سراسر جزیره افزود: هنرستان کوثر النبی روستای کوشه یکی از مهمترین مراکز آموزشیِ آموزش و پرورش بخش مرکزی شهرستان قشم به شمار می‌آید که دانش‌آموزان دختر از 18 روستا در آن مشغول به تحصیل هستند و با ایده خلاقانه‌ی دبیر و هنرآموزان این هنرستان در رشته تربیت کودک، محصولات متنوعی در قالب پیشبندهای قصه‌گو تولید می‌نمایند که استفاده از مفاهیم ژئوپارک و پدیده‌های زمین‌شناختی جزیره قشم در آنها، می‌تواند منجر به تولید محصولات مبتکرانه و در راستای معرفی آثار طبیعی ارزشمند جزیره و حفاظت از آنها گردد.
مدیر ژئوپارک جهانی قشم خاطرنشان کرد: آثار تولیدی خلاقانه دانش‌آموزان علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی و ارتقاء وضعیت معیشتی جامعه محلی، نقش مهمی در ترویج مفاهیم ژئوپارک، آموزشِ مسائل فرهنگی مرتبط با جنبه‌های مختلف میراثی برای نسل آینده‌ی جزیره قشم دارد.

ژئوپارک قشم - کلیه حقوق محفوظ است | طراحی و اجرا رسانه هزاره