بازگشایی موزه ژئوپارک جهانی قشم در آستانه دهه مبارک فجر

مدیر ژئوپارک جهانی قشم از بازگشایی موزه این ژئوپارک در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی و پس از یک دوره 6 ماهه خبر داد.


مدیر ژئوپارک جهانی قشم از بازگشایی موزه این ژئوپارک در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی و پس از یک دوره 6 ماهه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، سجاد اشگرف با بیان این مطلب، اظهار داشت: در راستای اجرای بخشی از فاز سوم موزه ژئوپارک جهانی قشم، دو بستر جدید در این موزه طراحی و اجرایی شد.
وی ادامه داد: دو بستر شبیه سازی شده اکوسیستم خلیج فارس و همچنین بخش مردم شناسی این موزه با ایجاد برش عمودی از خانه های روستایی قدیمی جزیره قشم، بخش های جدیدی هستند که برای مشاهده علاقه مندان در نظر گرفته شده است.
مدیر ژئوپارک جهانی قشم افزود: موزه ژئوپارک جهانى قشم یکى از کامل‌‌ترین موزه‌ هاى گونه های متنوع زیستى است که در مساحتى در حدود ٢٠٠٠ مترمربع، بیش از 3 هزار نمونه جانورى (شامل کوچکترین و بزرگترین پستاندار جهان) را در خود جاى داده است.
اشگرف در پایان خاطرنشان کرد: پرداختن به تمامی موضوعات جزیره قشم در یک مجموعه، از وجود نشانه های انسان های نخستین تا صنایع دستی، شبیه سازی ژئوسایت های ژئوپارک و محیط زندگی ساکنان جزیره، اکوسیستم خلیج فارس، گونه های جانوری متنوع و محیط زیست، از دلایل استقبال بازدیدکنندگان از موزه ژئوپارک جهانی قشم می باشد.
گفتنی است؛ موزه ژئوپارک جهانی قشم در طول ایام هفته از شنبه تا پنج شنبه صبح ها از ساعت 8 تا 14 و عصرها 17 تا 20 آماده حضور علاقه مندان و گردشگران است.

ژئوپارک قشم - کلیه حقوق محفوظ است | طراحی و اجرا رسانه هزاره