انتخاب دو موزه برتر کشور از منطقه آزاد قشم

مدیر ژئوپارک جهانی قشم از کسب عنوان موزه های برتر کشور توسط موزه ژئوپارک جهانی قشم و پارک موزه گوران در سال ۹۷ خبر داد.


مدیر ژئوپارک جهانی قشم از کسب عنوان موزه های برتر کشور توسط موزه ژئوپارک جهانی قشم و پارک موزه گوران در سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، علیرضا امری کاظمی ضمن تبریک روز جهانی موزه بیان داشت: موزه های ژئوپارک جهانی قشم و پارک موزه دریانوردی و لنج سازی روستای گوران در آیین معرفی برترین موزه های سال ۱۳۹۷،  موفق به کسب عنوان موزه برتر کشور در شاخص خلاقیت و نوآوری شدند.
وی ادامه داد: در این مراسم، موزه های برتر کشور در چهار گروه خصوصی، دولتی کوچک، دولتی متوسط و دولتی بزرگ و در دوازده شاخص معرفی شدند.
به گفته امری کاظمی، پارک موزه دریانوردی و لنج سازی گوران با حمایت ژئوپارک جهانی قشم و با همت اهالی سخت کوش روستای گوران و همکاری دهیاری و شورای اسلامی این روستا احداث و به عنوان یکی از کالچرال ژئوسایت های ژئوپارک به یونسکو معرفی شده است.
مدیر ژئوپارک جهانی قشم افزود: این موزه همچنان در حال توسعه و تکمیل است و شرکت تعاونی روستایی گوران مسئولیت راهبری و مدیریت آن را به نیابت از ژئوپارک جهانی قشم بر عهده دارد.
گفتنی است، در آیین معرفی برترین موزه های سال ۱۳۹۷ که روز شنبه 28 اردیبهشت ماه در فرهنگستان هنر پایتخت برگزار شد، علی اصغر مونسان، رییس سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، سیداحمد محیط طباطبایی، رییس ایکوم ایران و جمعی از مسئولان و مقامات این حوزه حضور داشتند.

ژئوپارک قشم - کلیه حقوق محفوظ است | طراحی و اجرا رسانه هزاره