شبکه ملی ژئوپارک های کشور با حمایت ژئوپارک جهانی قشم تشکیل می شود

مدیر ژئوپارک جهانی قشم گفت: تفاهم نامه همکاری مشترک سازمان منطقه آزاد قشم با سازمان منطقه آزاد ارس و فرمانداری ویژه طبس در زمینه توسعه ژئوپارک ها و تشکیل شبکه ملی ژئوپارک های کشور امضا شد.


مدیر ژئوپارک جهانی قشم گفت: تفاهم نامه همکاری مشترک سازمان منطقه آزاد قشم با سازمان منطقه آزاد ارس و فرمانداری ویژه طبس در زمینه توسعه ژئوپارک ها و تشکیل شبکه ملی ژئوپارک های کشور امضا شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، علیرضا امری کاظمی عنوان کرد: تفاهم نامه همکاری مشترک برای توسعه ژئوپارک ها در ایران و تشکیل شبکه ملی ژئوپارک های کشور بین سازمان منطقه آزاد قشم با سازمان منطقه آزاد ارس و فرماندرای ویژه طبس امضا شده است.
به گفته وی، تقویت مهارت های فنی، کارشناسی، توسعه و هم افزایی آموزشی سه ژئوپارک و ترویج تبادل تجارب مفید بین سه ژئوپارک قشم، ارس و طبس و همچنین ذی نفعان آنان بخشی از اهداف این تفاهم نامه می باشد.
مدیر ژئوپارک جهانی قشم از تشکیل شبکه ملی ژئوپارک های کشور با هدف هماهنگی و تسهیل روابط بین ژئوپارک قشم، ارس و طبس و ترغیب، تشویق و حمایت از برنامه های تاسیس ژئوپارک در دیگر مناطق کشور و توسعه شبکه به عنوان اهداف ویژه این تفاهم نامه یاد کرد.
وی، ترویج گردشگری پایدار در هر سه سرزمین، توسعه آموزش همیاران هر سه ژئوپارک، آموزش تیم های عملیاتی و امکان اعزام و پذیرش کارآموز، کارشناس و پژوهشگر در قالب ماموریت و دیگر مبادله ها در سطح ملی و بین الملل را از اهداف دیگر این تفاهم نامه دانست.
شایان ذکر است؛ مدیریت ژئوپارک جهانی قشم طی سه روز برپایی کارگاه آموزشی حفاظت از ژئوپارک های جهانی یونسکو (اول تا سوم اسفند ما) با حضور جوانان خلاق 18 تا 25 سال از دو ژئوپارک ملی ارس و طبس و ژئوپارک جهانی قشم با هدف توسعه مفهوم ژئوپارک برای جوانان منتخب این سه ژئوپارك که در امور ژئوپارک ها مشارکت و همکاری دارند، برگزار کرد.
امضای تفاهم نامه همکاری توسعه ژئوپارک ها و تشکیل شبکه ملی ژئوپارک های کشور بین سازمان منطقه آزاد قشم با سازمان منطقه آزاد ارس و فرماندرای ویژه طبس نیز نشان از عزم جدی ژئوپارک جهانی قشم برای اهداف مهم توسعه ژئوپارک ها در ایران دارد.

ژئوپارک قشم - کلیه حقوق محفوظ است | طراحی و اجرا رسانه هزاره