مدیر ژئوپارک جهانی خبر داد؛ برگزاری 3 کارگاه آموزشی ژئوپروداکت در روستاهای جزیره قشم

مدیر ژئوپارک جهانی قشم از برگزاری دوره های کارگاه آموزشی مفاهیم ژئوپارک و ژئوپرودکات در سه روستای جزیره قشم خبر داد.


مدیر ژئوپارک جهانی قشم از برگزاری دوره های کارگاه آموزشی مفاهیم ژئوپارک و ژئوپرودکات در سه روستای جزیره قشم خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، علیرضا امری کاظمی با بیان این خبر افزود: این کارگاه ها در راستای معرفی مفاهیم ژئوپارک، ژئوپروداکت و آموزش تولید صنایع دستی محلی در روستاهای کانی، گوران و چاهوی شرقی از تاریخ 28 تا 30 خرداد ماه برگزار شد.
وی با اشاره به برنامه ریزی جامع صورت گرفته برای توسعه زیرساخت ها و ایجاد توازن در بخش های مختلف جزیره، ادامه داد: کارگاه های آموزشی در راستای توسعه ژئوسایت های موجود در غرب جزیره قشم و با هدف توجه به پتانسیل های محلی و مردم بومی این مناطق برپا می شود.
مدیر ژئوپارک جهانی قشم گفت: اولین دوره این کارگاه ها مربوط به آموزش ساخت شمع نمک برای دانش آموزان در روستای کانی در نزدیکی غار نمکدان برگزار شد.
شمع نمک یکی از ابتکارات ژئوپارک جهانی قشم است که با استقبال جهانی نیز مواجه شده است.
امری کاظمی اضافه کرد: دومین کارگاه آموزشی ساخت زیورآلات و مصنوعات چوبی در روستای گوران در راستای استفاده از ضایعات چوبی حاصل از فعالیت واحدهای لنج سازی منطقه است.
وی ادامه داد: سومین کارگاه، آموزش بسته بندی صنایع دستی در راستای استانداردسازی، برندسازی و معرفی بهتر صنایع دستی و تولیدات محلی در روستای چاهوی شرقی برگزار شد.
مدیر ژئوپارک جهانی قشم با اشاره به اهمیت برگزاری کارگاه های آموزشی ژئوپروداکت ها در ژئوپارک جهانی قشم، افزود: حفظ بافت طبیعی و تاریخی منطقه و همچنین اشتغالزایی و درآمدزایی برای جوامع محلی مهمترین اهداف مدیریت ژئوپارک جهانی قشم از برگزاری کارگاه های آموزش مفاهیم ژئوپارک و ژئوپروداکت در روستاهای جزیره است.
امری کاظمی در پایان گفت: مطرح شدن ژئوپارک قشم زمینه توسعه روز افزون گردشگری در سطح بین الملل و در پی آن توسعه اقتصادی و اشتغال بخش عظیمی از بومیان جزیره در کنار مراقبت صحیح از میراث ماندگار فرهنگی براساس استانداردهای بین‌المللی یونسکو را فراهم می‌سازد.

ژئوپارک قشم - کلیه حقوق محفوظ است | طراحی و اجرا رسانه هزاره